اینترنت اشیاء

img1
img3
img4
img5
img6
img7
img8
img9
اینترنت اشیا

شاید این روزها واژه IOT یا اینترنت اشیا زیاد به گوشتان خورده باشد اما ممکن است معنی یا کاربرد آن را ندانید .

نظریه اینترنت اشیا اولین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون بیان شد اما فقط حدود دو سال است که بطور جدی دردنیای IT روی آن بحث میشود . نکته جالب اینجاست که بدانید در حال حاضر اکثر کسب وکارها در حال حرکت به سوی استفاده از این تکنولوژی هستند.

اینترنت اشیا بعنوان انقلاب صنعتی بعدی شناخته میشود IOT روش تعامل کسب وکارها دولت و مصرف کنندگان را با دنیای فیزیکی پیرامون تغییر خواهد داد.

اینترنت اشیا به زبان ساده یعنی وسایل و تجهیزات پیرامون ما که به شبکه اینترنت وصل شده و توسط اپلیکیشن های موجود در تلفن همراه و رایانه قابل کنترل و مدیریت هستند.

بطور کلی ارتباط سنسورها و دستگاه ها با شبکه ای ست که از طریق آن میتوانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند . این مفهوم میتواند به سادگی ارتباط یک گوشی موبایل با لب تاب یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت های شهری و ترافیک باشد .

اینترنت اشیا اجازه می دهد تا اشیای مورد نظر از راه دور کنترل شوند و همچنین با اتصال کنترل اشیا به سیستم های مبتنی بر کامپیوتر در بهبود بهره وری دقت و سود اقتصادی و کاهش دخالت انسان تاثیر بسزایی داشته است .

از نمونه های کاربرد اینترنت اشیا در بازار کنونی می توان به دستگاه های خانه های هوشمند که کنترل و اتوماسیون روشنایی گرمایشی و سیستم تهویه مطبوع که با استفاده ز وای فای براس کنترل نظارت از راه دور به کار می رود نام برد .

شرکت حامی تک در این راستا با بهره گیری از نیروهای جوان و متخصص خود اقدام به فعالیت در این زمینه کرده است