تعریف سئو
سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و یکی از روشهای متداول دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و افزایش کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات شما از طریق بازدید طبیعی موتورهای جستجو گوگل، بینگ، یاهو و … است.
به زبان ساده، سئو ( یا با تلفظ صحیح اس ای او) مجموعه ای از تکنیک ها و دستورالعمل هاست که سبب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی خاص بهبود یابد و برای شما افزایش بازدیدکننده و در نتیجه رونق کسب کارتان را بهمراه دارد.
چرا سئو سایت برای کسب و کارها مهم است؟
نرخ پهنای باند اینترنت و تعداد تلفن های هوشمند در ایران افزایش یافته است، ضریب نفوذ اینترنت در سال 1397 به 60 درصد رسیده و تعداد کاربران اینترنت در ایران از مرز 40 میلیون نفر گذشته است. میلیون ها کاربر ایرانی از گوگل برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود، یافتن محصولات و .. استفاده می کنند.
بازار رقابت فروش محصولات و خدمات بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت سئو را آشکار میکند و همه می خواهند در بالاترین رتبه های گوگل قرار بگیرند، و به عبارت ساده می توان گفت :
“هر کجا کاربری حضور دارد، مشتری آنجاست!“
بنابراین اگر صاحب یک شرکت، کارخانه، فروشگاه و هر کسب و کاری آنلاین یا سنتی هستید، در قدم اول به یک وب سایت نیاز دارید و سئو در قدم بعدی میتواند به توسعه و رشد کسب و کارتان کمک کند.
به طور خلاصه من باب اهمیت سئو
- در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود.
- 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.
- به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.
- 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.
- نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.
سئو را اشتباه متوجه نشوید !!
گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند، آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر میگیرند.
اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است.
کسب و کاری که میخواهد در موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات بسیاری را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست:
- تولید دائمی محتوای اصیل و بدون کپی کاری
- به روز کردن محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید
- ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران
- قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند
همهی این کارها، هزینهبر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.
SEO کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجهای مشخص و در یک محدودهی زمانی مشخص، اجرا شود.
همچنانکه یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست.
بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.
امروزه هیچ کسب و کاری بدون کمک از سئو به موفقیت نمیرسد ، شرکت حامی تک در طراحی سایت های خود اصول اولیه ی سئو را رعایت میکند همچنین میتواند سئو سایت شما را در طولانی مدت در دست بگیرد .