نسل دهم آیپد اپل

img1
img3
img4
img5
img6
img7
img8
img9

نسل دهم آیپد اپل

نسل دهم آیپد اپل، اخبار چند ماه اخیر می گویند که اپل در حال توسعه یک تبلت اقتصادی جدید است که طراحی آن هم راستا با آیپد مینی 6 است.

اخبار می گویند که طراحی لبه‌های این تبلت مسطح است و به استفاده از Touch ID در کلید اصلی هوم ادامه می دهند. همچنین حاشیه ضخیم‌تری نسبت به باقی آیپدها دارد.

اخبار نمایشگر آن را 10.5 اینچی گفته اند. همچنین به پورت USB-C، تراشه سریع‌تر A14، دوربین تکی پشتی و سلفی و همینطور اتصال 5G اشاره کرده‌اند. احتمالا فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود.

 

 

نسل دهم آیپد چه سخت‌افزاری دارد؟

یکی از محتمل‌ترین بروزرسانی‌ها در نسل دهم از آیپدهای اقتصادی اینست که از تراشه جدیدتری استفاده شود. به احتمال زیاد نسل دهم از تراشه A14 بایونیک موجود در نسل چهارم آیپد ایر برخوردار خواهد بود.

به دلیل اینکه اپل از زمان ارائه اولین آیپد 10 اینچی هر سال تراشه محصول را تغییر داده، عدم ارتقای تراشه در نسل دهم می‌تواند از به واقعیت پیوستن آن عجیب‌تر باشد.

در مورد تغییر تراشه، همچنان انتظار دیدن تراشه A15 در آیپدهای 10 اینچی اقتصادی را نداشته باشید. در خصوص احتمال استفاده از تراشه M1 وقت تلف نکنیم زیرا کاملا غیرممکن به نظر می‌رسد.

دیگر تغییرات سخت‌افزاری این محصول به درگاه آن باز‌می‌گردد زیرا آیپدهای مدل پایه آخرین سری از تبلت‌های اپل هستند که به درگاه لایتنینگ مجهز خواهند بود. مدل‌های آیپد پرو، ایر و مینی همگی به ترتیب در سال‌های 2018، 2020 و 2021 درگاه USB-C را جایگزین لایتنینگ کردند.

 

 

عرضه نسل دهم فرصت مناسبی است تا اپل این تغییر مهم‌ را در تمامی سری‌ها تکمیل کند و از سردرگمی مشتریان در هنگام خرید بکاهد. این تغییر درحالی است که اپل با قانون تصویب شده در اتحادیه اروپا به شکل قانونی مجبور به استفاده از درگاه USB-C خواهد بود.

در زمینه قابلیت‌های مخابراتی شاید گزینه آیپد دارای LTE چندان جذاب به نظر نرسد. اما اگر اپل واقعا در نسل دهم از تراشه A14 بایونیک استفاده کند، به شکل فنی قابلیت استفاده از فناوری 5G را هم ایجاد کرده است.

از آنجایی که محصولات آیپد ایر و آیفون SE طی سال 2022 به ویژگی 5G مجهز شدند، دلیلی ندارد تا آیپد اقتصادی نسل دهم بدون 5G به حال خود رها شود.

در بخش دوربین بنظر می‌رسد که اپل یک دوربین پشتی دوم را در چینشی عمودی به دوربین پیشین اضافه کرده باشد که طراحی آن احتمالا شبیه مورد بکار رفته در آیفون X باشد. دوربین سلفی نیز انتظار می‌رود مانند نسل قبلی 12 مگاپیکسل باقی بماند.

این محصول احتمال حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. زیرا این سری تنها خانواده از تبلت‌های اپل است که همچنان جک هدفون خود را حفظ کرده است.

 

آیپد پرو

دیگر آیپدهای جدید در رویداد اپل مدل‌های پرو 11 و 12.9 اینچی هستند. بزرگ‌ترین تغییر آنها مجهز شدن به تراشه سریع‌تر M2 است که اولین بار در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی به کار گرفته شد.

دیگر احتمالات وجود یک شارژر بی‌سیم MagSafe برای آیپد پرو و یک قلم جدید را است که البته رخ دادن مورد دوم بعید است زیرا مدت‌هاست که خبری از آن منتشر نشده است.