رونمایی جدید اپل

img1
img3
img4
img5
img6
img7
img8
img9

رونمایی جدید اپل

آیفون 14

 

رونمایی جدید اپل, گفته شده اپل قصد دارد تا نسخه مینی را با یک مدل بزرگ‌تر 6.7 اینچی جایگذاری کند. در نتیجه شاهد عرضه یک آیفون پایه 6.1 اینچی، یک مدل پلاس یا مکس 6.7 اینچی، یک مدل پرو 6.1 اینچی و در نهایت یک نسخه پرو مکس 6.7 اینچی خواهیم بود.

جدا از ابعاد نمایشگر، مدل پایه آیفون بیشترین شباهت را به نسل کنونی خواهد داشت.  در مقابل مدل پرو میزبان بیشترین تغییرات و ویژگی‌های جدید خواهد بود. به گونه‌ای که طراحی ناچ در مدل پایه بدون تغییر باقی مانده و ظاهرا این مدل همچنان فاقد فناوری ProMotion خواهد بود.

 

 

گفته شده است که مدل‌های پایه و مکس حتی حاوی تراشه جدید سری A هم نخواهند بود. به استفاده از تراشه A15 آیفون‌های سری 13 ادامه خواهند داد.

امیدواریم مدل‌های پایه امسال دارای دوربین‌های فوق گسترده ارتقا یافته باشند. همچنین از دوربین سلفی بهتر با دیافراگم عریض‌تر f/1.9 به همراه ویژگی فوکوس خودکار بهره ببرند.

در ادامه امیدواریم مدل‌های استاندارد رم 4 را با رم 6 گیگابایتی جایگزین کرده باشند. تمامی مدل‌ها مجهز به مودم اسنپدراگون X65 10 Gigabit 5G ساخت کوالکام باشند. گفته شده این مودم دارای قابلیت اتصال ماهواره‌ای است. در نتیجه این احتمال گفته شده که آیفون‌های جدید در شرایط ضروری از قابلیت ارسال پیام از طریق ماهواره برخوردار باشند.

دیگر موارد گفته شده نیز استفاده از وای‌فای 6E و رنگ‌های جدید هستند. در ضمن احتمال دارد قیمت مدل پایه مثل نسل قبل همان 799 دلار باقی بماند.

 

آیفون 14 پرو

 

رونمایی جدید اپل از ایفون 14 پرو مدل پرچمدار و رده بالای این سری است. در نتیجه تغییرات بیشتری را پشت سر می‌گذارد و از قابلیت‌های بیشتری برخوردار خواهد بود.

گفته شده که ابعاد 6.1 و 6.7 اینچی آن بی‌تغییر می‌مانند اما از قرار معلوم، اپل آن را از شر ناچ رها می‌کند. در عوض دو حفره با ابعاد متفاوت را بکار می‌گیرد که یکی کوچک‌تر و گرد است و دیگری بزرگ‌تر و دارای طرحی شبیه به یک کپسول است.

 

 

این دو حفره جایگاه دوربین سلفی و سیستم TrueDepth مورد نیاز برای Face ID‌ خواهند بود، البته این دو حفره در تصاویر غیر رسمی از هم فاصله دارند اما ظاهرا اپل قصد دارد آنها را به صورت نر‌م‌افزاری به یکدیگر متصل کند و بدین ترتیب دو حفره در هنگام استفاده از گوشی به شکل یک حفره واحد و گسترده دیده خواهند شد.

از میان آنها می‌توان به نمایشگر دارای قابلیت ProMotion اشاره داشت که از نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر بین 1 هرتز تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین قابلیت نمایشگر همیشه روشن را هم به همراه خواهد داشت که کاربران برای مدتی طولانی منتظر آن بودند و این ویژگی احتمالا شبیه نمایشگر همیشه روشن در اپل واچ خواهد بود.

دوربین سلفی مدل پرو مشابه مدل پایه خواهد بود اما بنظر می‌رسد دوربین اصلی با یک نمونه قدرتمندتر 48 مگاپیکسلی تعویض شود که نه تنها حسگر آن 21 درصد بزرگ‌تر است، بلکه از فیلمبرداری 8K هم پشتیبانی می‌کند.

 

 

مشخصات احتمالی این مدل در حوزه رم، مودم و وای‌فای مانند مدل پایه خواهد بود اما در کنار رنگ‌های جدید، فضای ذخیره‌سازی آن نیز 2 ترابایت است. این تغییرات گسترده می‌توانند سبب افزایش قیمت دستگاه شوند. با اتکا به منابع مختلف می‌توان گفت دو نسخه پرو و پرو مکس پس از افزایشی 100 دلاری به ترتیب با برچسب‌های قیمتی 1,099 و 1,199 دلار روانه بازار شوند.